zaterdag 8 september 2012

Taalvoutjes

Taalvoutjes, mijn nieuwe favoriete facebookpagina. Op deze facebookpagina staat allerlei fouten op het gebied van taal die worden gemaakt in de media, door bedrijven en door particulieren. Aangezien de facebookpagina steeds meer geliked wordt door mensen, komen er ook elke dag meer nieuwe foto's bij van taalvoutjes.

Ik vind het maken van een typfout menselijk en dat je niet alle grammatica precies weet kan ik ook begrijpen. Maar hoezo schrijven mensen nat met -dt, staat er belouse in plaats van blouse boven een kledingrek in de H&M en staan er zoveel fouten in nieuwsberichten? Zeker bij media vind ik dat er geen (typ)fouten mogen voorkomen, want die mensen hebben gestudeerd om foutloos en grammaticaal correct te schrijven.

Maar ik zie het positief, als iedereen goed en bijna foutloos Nederlands beheerst, dan zou ik niet meer elke dag kunnen grinniken om de fouten die sommige mensen nog wel maken.

Lang leve de taalvouten!


2 opmerkingen:

  1. Ik stoor mij altijd enorm aan taalfouten. Ik maak er zelf ook wel eens hoor, maar dat vind ik dan altijd heel vervelend ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nadt? Wauw, die heb ik nog nooit gezien! Ik probeer er ook altijd goed op te letten, maar heel soms ontglipt het me... Grappige pagina :)

    BeantwoordenVerwijderen